Більшість людей встановлює газове обладнання на авто з метою економії витрат на паливо. Адже газ коштує вдвічі дешевше, ніж бензин. Але виключати бензин із системи живлення транспорту не вийде, адже на ньому зазвичай прогрівають машину, а також з цього палива починається старт роботи транспорту. Та й у випадку, якщо раптом закінчився газ, бензин допоможе дістатись потрібного місця, головне, щоб його було достатньо в баку. Також, у момент переходу транспорту на ГБО можна встановити спеціальний пристрій, який допоможе при переході автомобіля на газ звести до мінімуму якісь негативні наслідки і заодно допоможе покращити працездатність двигуна.
До чого тут варіатор і що це таке?
Насправді блакитне паливо має велике октанове число, до якого навряд чи зможе дотягнути бензин. Пропан-бутан має октанове число від 100 до 105 одиниць, метан - 120. А отже, через це газ згорає не так швидко, як бензин, якщо говорити ще простіше, то у цих двох видів палива різний кут випередження запалення (УОЗ) . І це дуже впливає на рівень витрат палива, а також динаміку роботи двигуна. Та й температура у відпрацьованого газу більша, ніж у бензину. У момент розкриття випускних клапанів від перевантаження газова суміш спалахує. І ось тут приходить на допомогу варіатор УОЗ, який вчасно коригує кут випередження запалення, також за його допомогою скорочується перевитрата палива та зводиться до мінімуму можливість прогару клапанів. Зазвичай монтують варіатор на газове обладнання із метаном або пропан-бутаном.
А у разі зміни кута запалення відбувається запалення суміші, і вона прогоряє до того, як піднімуться випускні клапани. У результаті температурний рівень вихлопу від газу знижується. Але при цьому підвищується ККД та робочі характеристики двигуна транспорту, які відповідають за витрати пального.
На що слід звернути увагу під час вибору варіатора?
Насправді, варіаторів на ринку існує досить багато, різних видів, типів та виробництва. При виборі того чи іншого приладу важливо звертати на кілька важливих деталей:
- Дата випуску настановного набору гбо;
- Вид сигналу, який походить від датчиків колінвалів.
Існують три види варіаторів, які відрізняються сумісністю з різними датчиками:
- З приладами, яких виходять індуктивні імпульси;
- З датчиками Холла (вони виробляють цифровий імпульс);
- З вузлом запалювання, який працює разом із трамблерами.
І звичайно, в цьому сегменті існує досить багато приладів різних моделей, типів і способів підключення. Однак, який би не був варіатор, він виконує свою початкову функцію, а ось що стосується експлуатаційних характеристик, то вона може відрізнятися в залежності від моделі. У цій статті ми не описуватимемо про кожну модель окремо, тому що щиро вважаємо, що установкою і ГБО, і варіаторів повинні займатися фахівці, які точно знають свою справу і те, що вони роблять. І у разі якоїсь несправності в роботі обладнання вони точно зможуть все виправити та відрегулювати.
У чому полягає перевага варіатора?
Автовласники постійно у пошуках різних способів, які допоможуть їм заощадити на паливі та на ремонті транспорту. І на сьогоднішній день переобладнання транспорту на ГБО – дійсно вважається найкращим варіантом. Насправді, сьогодні виробляють переобладнання не лише легкових автомобілів, а й мотоциклів та іншої мототехніки. Але більшість людей не влаштовує той момент, що з переходом на блакитне паливо відбувається, перегрів ДВС і всі наслідки, що йдуть за цим. Ну, і для того, щоб вирішити проблему, був створений варіатор кута випередження запалення для газового обладнання.
Ну, а для того, щоб зрозуміти для себе, наскільки сильно потрібне переналаштування кута запалення і що покупка варіатора, це не дарма викинуті гроші, автовласники проводять тест наступного характеру:
- Заводять двигун транспорту з ГБО, який не має, чекають перемикання на газ. Потім підносять руку ближче до вихлопної труби і запам'ятовують відчуття від температури вихлопу;
- Далі активують роботу машини, на якій є даний пристрій, підносять руку до труби та роблять свої висновки.
У другому випадку, буде зрозуміло, що температура і тиск відпрацьованого газу значно нижчі, ніж у транспорту з такими ж технічними характеристиками, але не має варіатора.
З описаного тесту буде видно, що варіатор потрібен на транспорті, де встановлений газ. Адже, при тривалій експлуатації машини на ГБО все одно з'являються будь-які поломки, які, якщо вчасно не зробити, можуть призвести до дуже плачевних ситуацій, які підвищать Ваші витрати на обслуговування автомобіля. Хоча спочатку ГБО встановлюється для того, щоб особливо не витрачатися на утримання автомобіля.
Чи є мінуси у варіатора?
Є люди, які виступають проти встановлення даного виду приладу, тому що вважають, що його використання є цілком неефективним. Проте, наведені ними аргументи є дуже істотними. Наприклад, існує думка, що функцію зміни кута запалення цілком може виконувати датчик детонації. Але це не так, оскільки даний датчик відгукується на детонацію виключно тоді, коли працює на бензині.
Та й важливо розуміти, що газова суміш не піддається детонації, а отже, жодного коригування не відбудеться. Адже, згаданий датчик зазвичай відгукується те паливо, що має нижче октанове число. Поговоримо на прикладі: Ви завжди заправляли транспорт АІ-95, а якось заправили АІ-92. А у газу, як відомо, октанове число значно вище. Тобто, в результаті, ніякого коригування датчик не зробить, а кут випередження запалення залишиться таким же, як і на бензині.
Якщо говорити про варіатори і те, які все ж таки краще, то варто відзначити, що нові пристрої зовсім інші, ніж ті, що випускалися кілька років тому. Вони наділені іншими прошивками, оновленими датчиками і працюють за іншою схемою. Ну, а якщо виникають проблеми відразу після встановлення варіатора, це говорить про те, що його неправильно підключили або застосували його стару версію. Тому, якщо раптом Ви зустрінете негативні коментарі про використання даного пристрою, то можете поцікавитися, в якому році було придбано та встановлено цей прилад.
Ну, а ми, бажаємо Вам радості та позитивного досвіду у використанні не лише варіатора, а й ГБО – з повагою, Service Gas!