Часом відбувається так, що автовласники дізнаються про те, що вони залили паливо низкої якості, вже перебуваючи на СТО, в момент ремонту ГБО. І в зв'язку з цим часто виникає питання, чи можливо уникнути попадання в бак машини неякісного газу? Звичайно можна.
Адже, що таке поганий бензин або дизель, напевно, знає кожен водій. По крайней мере, там можна зрозуміти це з поведінки двигуна, а у випадку з газом, на якому працюють маса автомобілів в Україні, часто буває так, що неякісний газ ніяк себе не проявляє. Та й сам термін поганий автомобільний газ існує виходячи з існуючого в Україні стандарту якості: ДСТУ EN 589 до: 2017.
На що звертати увагу при заправці газом
- Октанове число
Він повинен складатися з 99 одиниць, не менше. Цього буде достатньо для машин, що працюють на чорне золото.
- Склад газу
Мова йде про основні газових компонентах - пропані, бутані. Автовласникові важливо звертати увагу на відсоток пропану і бутану, так як від правильної їх пропорції газ зможе випаровуватися. Процентний склад пропан / бутан повинен бути від 30/70 - влітку, а взимку - 80/20.
- Присутність сірководню
У газі сірководень не повинен бути присутнім ніяким чином. Через те, що сірководень призводить до корозії металеві частини паливних систем. А про його присутності власник транспортного засобу зможе дізнатися тільки тоді, коли продукти корозії почнуть забивати трубопроводи і вузькі канали паливної системи.
- Наявність сірки
Хоча даний коефіцієнт вважається екологічним, але і він впливає на корозійну агресивність пропан-бутанової суміші. Сірка в газі повинна досягати - 50 мг / кг.
- Корозійна агресивність
Процес агресивності перевіряється взаємодією зразків газу на мідну пластину. Цей момент особливо важливий для власників транспорту з ГБО встановленим близько 10 років тому - тоді в ГБО застосовували мідні, а не пластикові трубопроводи.
- Залишок після випаровування
У неякісному паливі, при випаровуванні газу залишаються смоли у вигляді липкого просихає речовини, і воно залишається всередині каналів. Раніше, від неякісних газу «страждали» пелюсткові клапани старих типів, які просто приклеювалися, а сьогоднішні, сучасні клапана забиваються так званим конденсатом, який погано впливає на стан гумових ущільнювачів. Відповідно до стандарту ДСТУ смоли повинно бути не вище 60 мг / кг
- Тиск насичених парів.
Простіше кажучи, це тиск парової складової газу в балоні. Цей показник повинен бути середнім. Все просто, якщо показник буде високим - це являє собою небезпеку, а при низькому тиску - ГБО буде працювати ненормовано.
- Наявність рідини.
Наявність рідини не дає нормально працювати паливній системі. А ось води в газі, не повинно бути зовсім, ні в якому стані.
Рекомендація від Service Gas:
Для того, щоб уникнути заправки не якісним газом, найкраще заправлятися на перевірених, мережевих АЗС відомих брендів, де дійсно дорожать своєю репутацією і ім'ям. На жаль, але тільки так, можливо уникнути поганого палива. Тому, що перевірити склад пропан-бутану, для водія ще складніше, ніж бензину.